گروه وکلای حقوقی و مهاجرتی امریکای لاتین

مکزیک،اکوادور،ونزوئلا،ارژانتین،کلمبیا

مکزیک،اکوادور،ونزوئلا،ارژانتین،کلمبیا

گروه وکلای حقوقی و مهاجرتی امریکای لاتین

اگر به دنبال مهاجرت ارزان و بی دردسر هستید انجمن ایران - امریکای لاتین به شما زندگی و تجارت را در امریکای لاتین پیشنهاد می کند. برای کسب و کار در کشورهای مکزیک ، ونزوئلا ، پاناما ، برزیل و جزایر اروپایی امریکای لاتین مانند آروبا و کوراسل نیز ما مشاور شما خواهیم بود . گروه ما متشکل از ایرانیان دو ملیتی و وکلای دادگستری سیویل و پنال در امریکای جنوبی هستند . وکلای ایرانی ما همگی فارغ التحصیل رشته حقوق بین الملل در دانشگاه سیمون بولیوار ونزوئلا هستند و دارای تابعیت دوگانه ایرانی - لاتین امریکایی می باشند . ما در تمامی موارد حقوقی و مهاجرتی پاسخگوی شما هستیم. در صورتی که در هر کدام از کشور های امریکای لاتین دچار مشکل حقوقی ، جزایی و زندان شده اید ما می توانیم با قدرت در کنار شما باشیم .

آشنایی با کشور جمهوری اکوادور



جمهوری اکوادور کشوری در آمریکای لاتین است که جمعیت آن را مجموعه‌ای از قبایل بومی تشکیل می‌دهد.

اکوادور از شمال با کلمبیا و از شرق و جنوب با پرو همسایه است. در غرب این کشور اقیانوس آرام قرار دارد.


شواهدی از تمدن انسانی متعلق به 3500 سال پیش در اکوادور یافت شده است. بسیاری از تمدن‌ها نیز در اکوادور پاگرفته‌اند. تمدن‌های والدیویا و ماچالییا در سواحل اکوادور، تمدن کیتوس (در نزدیکی شهر امروزی کیتو) و تمدن کانیاری (در کوئنکای امروزی) شکل گرفته بودند.

هر کدام از این تمدن‌ها نیز ادیان، معماری و سفالگری ویژه خود را داشتند. پس از سال‌ها مقاومت تمدن کانیاری و سایر قبایل، در نبرد تعیین کننده یاهوارکوچا (دریاچه خون)، اکوادور ضمیمه امپراتوری اینکاها شد.

ecuador map









پس از مرگ اینکا هواینا کاپاک، امپراطوری اینکاها به دو بخش تقسیم شد. آتائوالپا بر منطقه شمالی به پایتختی کیتو حکومت کرد و  حکومت مناطق جنوبی به پایتختی کاسکو نصیب هواسکار شد.

در سال 1530 نیز آتائوالپا، هواسکار را شکست داد و بخش جنوبی را نیز ضمیمه بخش شمالی امپراتوری اینکاها به پایتختی کیتو کرد.

اما یک سال بعد نیرو‌های اسپانیایی تحت فرماندهی فرانسیسکو پیسارو به قلمرو اینکاها، قلمرویی که اینک دوپاره شده و به واسطه جنگ‌های داخلی به ضعف نهاده بود، پاگذاشتند.

اسپانیایی‌ها قوای خود را در قلعه‌ای در کاخامارکا مستقر کردند و آتائوالپا را که خواستار وحدت امپراطوری اینکاها بود در پی نبرد کاخامارکا دستگیر کردند.

اسپانیایی‌ها سپس اعلام کردند که حاضرند در ازای دریافت غرامت آتائولپا را آزاد کنند. اینکاها برای آزادی آتائولپا یک اتاق مملو از طلا و اتاقی دیگر مملو از نقره به اسپانیایی‌ها تقدیم کردند، اما اسپانیایی‌ها که توسط اینکاها به محاصره درآمده بودند، آتائولپا را اعدام کردند.

در سال‌های اولیه حاکمیت اسپانیا بر اکوادور جمعیت سرخپوست‌های در این منطقه به دلیل بیماری و کار برای زمینداران اسپانیایی رو به کاهش گذاشت. در سال 1563 کیتو به مرکز یکی از بخش‌های تحت حاکمیت اسپانیا بدل شد و تحت حاکمیت نایب السلطنه لیما درآمد. پس از آن نیز تحت حاکمیت نووا گرانادا قرار گرفت.

در سال 1820، گویاکیل اولین شهر در اکوادور بود که توانست از استعمار اسپانیا به استقلال برسد. در 24 مه 1822 (موسوم به انقلاب افتخار آمیز ماه مه) پس از شکست نیرو‌های اسپانیایی در برابر نیرو‌های فیلد مارشال انتونیو خوسه د سوکره در نبرد پیچینچا، در نزدیکی کیتو، سایر مناطق اکوادور نیز از اسپانیا به استقلال رسیدند.

اکوادور عضو سازمان ملل و تعداد زیادی از سازمان‌های منطقه‌ای نظیر گروه ریو، نظام اقتصادی آمریکای لاتین، سازمان انرژی آمریکای لاتین و معاهده آند، است.


سیاست در اکوادور

بر اساس قانون اساسی اکوادور رییس جمهور، معاون رییس جمهور و نمایندگان کنگره این کشور برای یک دوره 4 ساله انتخاب می‌شوند. 

رییس جمهور می‌تواند دو دوره غیرمتوالی ریاست دولت اکوادور را دست گیرد، در حالی که نمایندگان کنگره اکوادور می‌توانند خود را پس از پایان دور اول نماینگی، مجددا کاندیدا کنند.

قوه مجریه اکوادور متشکل از 25 وزیر است. استانداران اعضای شورای شهر و شهرداران نیز مستقیما با رای مردم انتخاب می‌شوند.

کنگره اکوادور در تمام سال به جز مقاطعی در ماه‌های ژوئیه و دسامبر تشکیل جلسه می‌دهد. کنگره اکوادور همچنین دارای 69 کمیته 7 نفره است. قضات دادگاه عالی اکوادور نیز توسط  نمایندگان کنگره انتخاب می‌شوند.

در 30 دسامبر سال 2007 مردم اکوادور به تشکیل مجلس قانون اساسی رای دادند که اکثر اعضای آن از حزب حاکم ائتلاف کشور (ALIANZA PAIS) به رهبری رافائل کورئا هستند.مجلس قانون اساسی اکوادور به منظور بازنگری در قانون اساسی این کشور تشکیل شده است.

ریس جمهور فعلی اکوادور

Rafael Correa



اقتصاد در اکوادور

تولید ناخالص داخلی در این کشور 28/98میلیارد دلار است. چهار میلیون و 550 هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند.

نرخ بیکاری در این کشور 8/9 درصد است. در سال 2007 نرخ تورم در این کشور 3/3 درصد بود.

محصولات صادراتی این کشور شامل نفت، موز، گل شاخه‌های، میگو، کاکائو، قهوه، چوب و ماهی است که به کشورهای آمریکا (6/53 درصد)، پرو (2/8 درصد)، کلمبیا (6/5 درصد) و شیلی (4/4 درصد) صادر می‌شود.

محصولات وارداتی این کشور شامل کالاهای صنعتی، سوخت و کالاهای مصرفی بی‌دوام است که از کشورهای آمریکا (1/23 درصد)، کلمبیا (3/13درصد)، برزیل (3/7 درصد) و پاناما (4 درصد) وارد می‌شود.

مردم اکوادور

مردم اکوادور مردمی بسیار خونگرم و مهربان با همان فرهنگ گرمه امریکای لاتین هستند. اکثرث مردم مسیحی میباشند اما مسلمان و یهودی نیز در این کشور چند درصدی یافت می شود . 

جمعیت این کشور حدود 13 میلیون و 900 هزار نفر با میانگین سنی 24 سال است. امید به زندگی برای زنان 80 و برای مردان 74 سال است.

95 درصد از مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند. زبان رسمی آنها اسپانیایی است.


اکوادور در یک نگاه

مساحت 283،560 کیلومتر مربع
جمعیت 13،927،650 نفر
پایتخت کیتو
واحد پول دلار آمریکا
دامنه اینترنتی ec.
پیش شماره 593+