گروه وکلای حقوقی و مهاجرتی امریکای لاتین

مکزیک،اکوادور،ونزوئلا،ارژانتین،کلمبیا

مکزیک،اکوادور،ونزوئلا،ارژانتین،کلمبیا

گروه وکلای حقوقی و مهاجرتی امریکای لاتین

اگر به دنبال مهاجرت ارزان و بی دردسر هستید انجمن ایران - امریکای لاتین به شما زندگی و تجارت را در امریکای لاتین پیشنهاد می کند. برای کسب و کار در کشورهای مکزیک ، ونزوئلا ، پاناما ، برزیل و جزایر اروپایی امریکای لاتین مانند آروبا و کوراسل نیز ما مشاور شما خواهیم بود . گروه ما متشکل از ایرانیان دو ملیتی و وکلای دادگستری سیویل و پنال در امریکای جنوبی هستند . وکلای ایرانی ما همگی فارغ التحصیل رشته حقوق بین الملل در دانشگاه سیمون بولیوار ونزوئلا هستند و دارای تابعیت دوگانه ایرانی - لاتین امریکایی می باشند . ما در تمامی موارد حقوقی و مهاجرتی پاسخگوی شما هستیم. در صورتی که در هر کدام از کشور های امریکای لاتین دچار مشکل حقوقی ، جزایی و زندان شده اید ما می توانیم با قدرت در کنار شما باشیم .

قبل از مهاجرت به اکوادور این مقاله را بخوانید

اشنایی با موارد مهمی جهت مهاجرت به اکوادور و کشورهای امریکای لاتین 

🗿نگاهی کوتاه و خلاصه به اکوادور و فرهنگ مردم امریکای لاتین 
#دکتر پویا منصفی

اکوادور یک کشور درجه دو است و اصلا نمیشود ان را با اروپا مقایسه کرد ، کشورهای امریکای جنوبی اکثرا همینطور هستند . مردم این کشورها دوست دارند سنتی و راحت و بدون دغدغه خرید فرش های گرانبها و اشیای لوکس زندگی کنند . 

اشیای لوکس یک اکوادوری ابتدا گوشی موبایلش است و سپس اتومبیل و تفریح اخر هفته اش !

اینکه چه فرشی و یا چه اشیای با ارزشی در دکوراسیون منزلش وجود دارد برایشان مهم نیست . این مردم زندگی را ساده میبینند . 
یک امریکای لاتینی اعتقاد دارد باید برای تفریحش فقط خرج کند ! 
یک امریکای لاتینی اعتقاد دارد تا زنده است فرصت دارد از زندگی خود لذت ببرد ! 
برای یک امریکای لاتینی اینکه منزل چه دکوراسیونی دارد و یا مبلش پاره است مهم نیست ! 
همین که کولر و جای خواب و تلویزیون دارد کافی است ! مهم خودش است که شاد باشد و راحت باشد ! 

همین که خورد و خوراک به راه باشد و اخر هفته مشروب در منزل باشد و موسیقی خود را بلند گوش کنند و با همسایه به گپ و گفتگو و رقص و شادی بپردازنند و دومینو بازی کند برایشان کافی است . 

در خیابانهای اکوادور،  لامبورگینی و فراری و اتومبیلهای اخرین مدل کم میبینید و شاید هم اصلا نبینید ! 

اما واقعا جای تامل داره که مردم این کشور کوچک بدون هیچی اینقدر شاد هستند . اوضاع اقتصادی این کشور کوچک خَیلی معمولی است ولی تورم بالا در ان وجود ندارد .
⚖️مردم راحت در کنار هم زندگی میکنند . جرم و جنایت بسیار کمتر از ایران است ولی معنیش این نیست که دزد و کلاهبردار و معتاد و قاچاقچی ندارد .
 
محیط شهری اکوادور، ادم را یاد ٣٠ سال پیشه ایران می اندازد . بافت سنتی و تاریخی دارد و مردم لاتین همین را دوست دارند . 

مردم امریکای لاتین همیشه از حکومت خود ناراضی هستند ! 

مردم امریکای لاتین دولت و ریس جمهوری را دوست دارند که به انها امتیازات مجانی زیاد بدهد ! 
این مردم عادت کردند خانه و غذا و پول یارانه دریافت کنند و برای همین خَیلی سخت کوش نیستند . 

مردم امریکای لاتین مثله ما ایرانی ها خونگرم هستند و عاشق بحث سیاسی هستند و دوست دارند دائما از دولت انتقاد کنند . 

مردم امریکای لاتین نژاد پرست نیستند و با خارجی ها رابطه خوبی دارند . 

مردم امریکای لاتین عاشق کادو گرفتن هستند ! مخصوصا وقتی بدانند شما خارجی هستید ! چون اعتقاد دارند وضع مالی خارجی ها خَیلی خوب است ! 
پس یادتون باشد از کادو دادن زیاد ، پرهیز کنید ، چون ممکن است تبدیل به توقع شود و اگر روزی کادو ندهید ممکن است با شما قهر کند و یا از دستتان ناراحت شود .

در امریکای لاتین خانومها دارای احترامی ویژه هستند و مقام منزلت ویژه ای دارند و بی احترامی به یک خانوم حتی میتواند زندان در بر داشته باشد . مادر مقام بالایی دارد و برای یک فرد لاتین اول مادرش در زندگی مهم است و بعد بقیه افراد خانواده . 

👈اما توجه کنید !   اکوادور و کشورهای لاتین امریکا بهشت روی زمین برای مهاجرت نیستند ! 

📌موقعیتهای ویژه ای در این کشورها وجود دارد که میتواند برای ما ایرانی ها مهم باشد و موقعیت خوبی را برای مهاجرت برای ما فراهم کند . 

تحصیل ارزان ، ازادی و ارامش و هزینه مناسب زندگی و پیدا کردن موقعیت اجتماعی و مهاجرت اسان به این کشورها میتواند بخشی از این موقعیت ها باشد . 

📍توجه کنید ! اکوادور بهشت مهاجرت نیست اما با وضعیت فعلی سیاسی کشور ایران هر جایی به ما ایرانی ها ویزای اقامت نمیدهد. 

اکوادور یکی از بهترین کشورها در دنیا برای مهاجرت نیست ! اما برای ما ایرانیان شاید خَیلی بهتر از ترکیه و امارات و مالزی و کشورهای اسیایی باشد که همیشه در انها میهمان هستید و اینده مشخصی ندارید و هیچ وقت نمیتوانید پاسپورت این کشورها را دریافت کنید .
 اکوادور قابل مقایسه با اروپا نیست و قطعا مهاجرت به اروپا هزار برابر بهتر از مهاجرت به امریکای جنوبی است ، ولی سوال اینجاست ایا ایرانیان با شرایط فعلی میتوانند به اروپا مهاجرت کنند و حتی یک ویزای ساده بگیرند ؟

⚖️به نظر بنده قبل از اینکه در دام شیادان مهاجرتی بیافتید خودتان به سفارت های اروپایی در ایران مراجعه کنید و ببینید اصلا شرایطش رو دارید یا خیر ؟ 

شیادان مهاجرتی به شما میگویند ما اشنا داریم و با ارتباط برای شما ویزا میگیریم ! بعدش راحت پناهنده میشود و زندگی جدید و خوشبختی را شروع میکنید !!! 

📌بهتر است تحقیق کنید ..... این رو فقط گفتم چون هفته ای دو سه نفر به من زنگ میزنند که سرشان را کلاه گذاشتند و یا پناهنده شدن و احساس بدبختی میکنند و پشیمان هستند ! 

❗️اکوادور میتواند یک سکوی پرتاب برای رفتن به کشورهای دیگه باشد چون پاسپورت این کشور جایگاه بالاتری نسبت به پاسپورت ایران و کشورهای اسیایی دارد . 
⚖️در اکوادور طبق قانون جدید که بطور خاص اسیایی ها رو در بر میگیرد طی ٥ سال زندگی و اقامت قانونی میتوانید پاسپورت و تابعیت این کشور را دریافت کنید .

اگر اهل زندگی لوکس و اهل زرق و برق کشورهایی مثله امارات و یا امریکا نیستید شهرستانها و روستاهای سرسبز اکوادور میتواند مکانی رویایی برای زندگی شما باشد . زندگی در یک دهکده زیبا و داشتن یک زمین کشاورزی با هزینه بسیار کم ، با اسب و حیوانات مختلف و تولید محصولات کشاورزی و لبنی و فروش انها میتواند رویای خَیلی ها که عاشق زندگی در طبیعت هستند باشد .

✅پایتخت کشور اکوادور شهر کوچک کیتو است و ایرانیان مهاجر اکثرا در همین شهر میمانند ! 
دلیلش این است که در کیتو ایرانی زیاد است و هموطنان عزیز فکر میکنند میتوانند با انها راحت ارتباط برقرار کنند و از راهنمایی های ارزنده انها بهرمند شوند !! 
در حالیکه عامل بدبختی ایرانیان مهاجر همیشه هموطنان مهاجر دیگه بودند که با راهنمایی غلط و یا با سو نیت هموطنان رو به دردسر و زندان انداخته اند .  

شهر کیتو نسبتا پیشترفته است و مراکز خرید بزرگ دارد ، اما شهر های دیگر اکوادور از نظره شخصه بنده خیلی بهتر برای زندگی و بیزنس هستند . 

اگر اهل زندگی شهری هستید در یک شهر بندری و زنده و با اقتصاد بهتر و قوی تر بنده گوایاکیل رو پیشنهاد میکنم و اگر اهل ارامش و خدمات توریستی هستید من شهر کوئنکا رو پیشنهاد میکنم و اگر میخواهید در یک دهکده سرسبز و رویایی در کنار بازنشسته های امریکایی و کانادایی زندگی کنید شهر سامبوروندون رو پیشنهاد میکنم و اگر اهل دریا و زندگی در یک شهر ساحلی هستید شهر سالیناس رو به شما معرفی میکنم . 


⚠️در اکوادور وضعیت کار و کارمندی و یا کار پیدا کردن برای خارجیان راحت نیست ! 

یعنی اگر کسی بخواهد با کار کردن و کارمندی کردن زندگی خود را بگذراند ممکن است به مشکل بر بخورد . 

📍اصولا اکوادور کشوری نیست که به امید کار کردن و کار پیدا کردن و با جیب خالی به ان مهاجرت کنید.

البته خَیلی از تخصص ها هستند که میتوانند موفق باشند ، مثل پزشکان ، معلمین زبان های خارجی ، ارایشگرها ، مکانیک ها ، پرستاران ….

اولین چیزی که در کشورهای امریکای لاتین میتواند شما را مستقل و موفق کند دانستن زبان اسپانیایی است . 

و بدترین چیزی که در اکوادور میتواند شما را از مسیر خود منحرف کند راهنمایی های هموطنان محترم ایرانی است . 

راهنمایی های هموطنان ایرانی معمولا به خاطر این است که فکر میکنند با چند روزی زندگی کردن در این کشور همه چیز را میدانند !!! 
ایرانیانی که هنوز نمیتوانند درست اسپانیایی صحبت کنند به خاطر فرهنگ غلطی که ما داریم و دوست داریم در مورد هر چیز نظر بدهیم میتواند مسیر زندگی شما را کلا دچار مشکل کند . 

⚖️ ما ایرانیان عادت به مشاوره با وکیل نداریم . در حالیکه در کشورهای پیشترفته حتی برای خرید اتومبیل از نمایشگاه وکیل میگیرند ! 
مطمئنا یک مشاور خوب میتواند چشمان ما را برای رسیدن به هدفمون باز کند . 

👈در کشورهای امریکای لاتین سعی کنید مثله خودشان ساده زندگی کنید تا زیاد مورد توجه قرار نگیرید . 

اینجا خلاف کارها و باندهای مواد مخدر با مردم عادی کاری ندارند مگر اینکه واردشان بشوید و با انها داد و ستد کنید .

👈زندگی در امریکای لاتین ساده و ارام و با ارامش است . تعطیلات زیاد است و مردم شاد هستند .
اگر دوست دارید خوشحال و ارام زندگی کنیم ، باید یاد بگیریم که عادتهای خودمان را از ایران به اینجا نیاوریم . 

چشم و هم چشمی ، غیبت ، دروغ ، از این کلاه به اون کلاه کردن ، چک کشیدن ، دیگران را قضاوت کردن ، حسادت ، پشت سر هم حرف زدن  ، زیاده خواهی ، حسادت ، عامل بدبختی ما ایرانیان بوده و هست .

❌❗️و در اخر باز هم به عنوان کسی که ١٣ سال توی امریکای جنوبی زندگی و کار و تحصیل کرده اخطار میدهم : 

📌برای کار و کارمندی و کارگری و پناهندگی به اکوادور تشریف نیارید ! چون هیچ فایده ای برای شما ندارد ! و پشیمان و درمانده خواهید شد .