گروه وکلای حقوقی و مهاجرتی امریکای لاتین

مکزیک،اکوادور،ونزوئلا،ارژانتین،کلمبیا

مکزیک،اکوادور،ونزوئلا،ارژانتین،کلمبیا

گروه وکلای حقوقی و مهاجرتی امریکای لاتین

اگر به دنبال مهاجرت ارزان و بی دردسر هستید انجمن ایران - امریکای لاتین به شما زندگی و تجارت را در امریکای لاتین پیشنهاد می کند. برای کسب و کار در کشورهای مکزیک ، ونزوئلا ، پاناما ، برزیل و جزایر اروپایی امریکای لاتین مانند آروبا و کوراسل نیز ما مشاور شما خواهیم بود . گروه ما متشکل از ایرانیان دو ملیتی و وکلای دادگستری سیویل و پنال در امریکای جنوبی هستند . وکلای ایرانی ما همگی فارغ التحصیل رشته حقوق بین الملل در دانشگاه سیمون بولیوار ونزوئلا هستند و دارای تابعیت دوگانه ایرانی - لاتین امریکایی می باشند . ما در تمامی موارد حقوقی و مهاجرتی پاسخگوی شما هستیم. در صورتی که در هر کدام از کشور های امریکای لاتین دچار مشکل حقوقی ، جزایی و زندان شده اید ما می توانیم با قدرت در کنار شما باشیم .

📌توجه
 
۲۰۲۰ فروردین ۱۳۹۹
 
✅دوستان عزیز ، اخرین توصیه ها و تغییرات و قوانین جهت مهاجرت به کشور اکوادور به نظر شما میرسد .توصیه میکنیم به  تبلیغات و شعارهای دروغ که در اینترنت و فضای مجازی است توجه نکنید و بدانید یک وکیل هیچ وقت با زندگی موکل خود بازی نمیکند ومدرک  وکالت خود را برای چند هزار دلار زیر سوال نمیبرد.
 
۱- بر خلاف گذشته اقامت دائم در جا داده نمی شود . ابتدا اقامت ۲ ساله و سپس اقامت دائم داده میشود.
۲-سه دولا ( کارت ملی کشور اکوادور ) بصورت ۲ ساله داده می شود .
 
۳- برگه های عدم سوپیشینه باید ترجمه رسمی شود و به تایید سفارت اکوادور در تهران برسد
 
۴- برای اخذ پاسپورت اکوادور در صورتی که بخواهید به صورت نرمال و عادی دریافت کنید و از روش سرمایه گذاری اقدام نکنید برای ملیتهای غیر لاتین بخصوص مردم اسیا و اعراب ۵ سال طول خواهد کشید . در این پنج سال باید شهروند نمونه و سالمی باشید و ضمن نداشتن پرونده قضایی با زبان اسپانیایی اشنا باشید و کار و تلاش کرده باشید و طی ۵ سال حداقل ۳ سال کامل را در اکوادور سپری کرده باشید . بنابراین دقت کنید ! از سال گذشته با ملیتهای غیر لاتین در ۳ سال دیگر پاسپورت نمیدهند .
 
۴- با ویزای توریستی دیگر نمیتوانید به اکوادور بیایید . از سال ۲۰۲۰ کشور اکوادور از ایرانیان ویزای توریستی میخواهد
 
۵- تولد فرزند و اخذ پاسپورت در جا !!
اگر به شما گفته میشود که میتوانید با ویزای توریستی به اکوادور بیایید و فرزند خود را در اینجا به دنیا بیاورید و برای خودتان و فرزندتان اقامت و پاسپورت بگیرید شیادی است .  در برخی از تبلیعات نوشته شده است که اگر با ویزای توریستی بیایید و فرزند شما در اکوادو به دنیا بیایید در جا پاسپورت و ویزا میگیرید دروغ محض است .
اولا : به خانومهای بار دار که بیش از ۴ تا ۵ ماه باردار هستند اجازه پرواز نمیدهند و در صورتی که بتوانید نامه از پزشک بگیرید جان  بچه را به خطر انداختید و با طول پروازی حدود ۲۷ ساعت و عوض کردن ۳ هواپیما ریسک بزرگی انجام داده اید .
دوما : اگر به همین راحتی بود میلیونها مهاجر از سراسر دنیا به اکوادور می امدند و فرزند خود را در اینجا به دنیا میاوردند و پاسپورت و اقامت میگرفتند .
 
توضیح : باید بدانید که طبق قانون اکوادور با به دنیا امدن فرزند مشروط بر اینکه مقیم اکوادور باشید به فرزند شما سه دولای اکوادوری ( کارت ملی اکوادور ) میدهند و بعد از مدتی میتوانید برای فرزند خود پاسپورت اکوادور را اخذ کنید . پیشنهاد میشود در طول این پروسه حتما از یک وکیل استفاده کنید .
توضیح دوم :  در برخی موارد افراد اسیایی و عرب به صورت توریستی وارد اکوادور شده اند و فرزند خود را در اینجا به دنیا اورده اند و با داشتن یک وکیله خوب و اثبات اینکه قصد زندگی و کسب و کار و یا سرمایه گذاری در اکوادور را دارند ، توانستند برای فرزند خود سه دولای اکوادوری بگیرند ( کارت ملی اکوادوری )  اما…..
پدر و مادر  شامل هیچ گونه امتیاز خواستی نیستند و باید مدارک هویتی خود را به زبان اسپانیایی در کشور خود تایید کنند و سفارت اکوادور در همان کشور مدارک را تایید کرده باشد و به خاطر اینکه این فرزند رسما اکوادوری میشود پدر و مادر باید از کشور محله سکونت خود عدم سوپیشنه بیاوند و از طریق اینترپول چک شود و سپس باید پدر و مادر اقامت عادی خود را در اکوادور درخواست کنند و نشان دهند که هدفشان از بدنیا امدن فرزند زندگی و کسب کار در اکوادور بوده است . 
توجه داشته باشید این نکات دقیقا از وب سایت اداره مهاجرت اکوادور و oficial gaseta 2018 برای شما ترجمه شده است . 
متاسفانه افراد و شرکتهایی هستند که در اینترنت مطالبی را در مورد اکوادور مینویسند و همه دنیا را دزد و کلاهبردار معرفی میکنند و خود را نابغه میپندارند و معنی رقابت سالم را نمیدانند ، منابع اطلاعاتیشان افراد کوچه و بازار هستند و چون خودشان هنوز زبان اسپانیایی را خوب نمی دانند هر چه را میشنوند بدون تحقیق بازگو میکنند و جالب است که دیگران را به کلاه برداری متهم میکنند و اعتقاد دارند فقط خودشان میدانند و متاسفانه به جای اینکه حواسشان به کار خودشان باشد و تلاش کنند پیشرفت کنند و کیفیت کار خود را بالا ببرند دائما در کار دیگران سرک میکشند و افترا میزنند و توهین میکنند . 
 
بنابراین اگر در قانون اکوادور نوشته شده است که ویزای افراد نابغه داده میشود و یا به ورزشکاران و هنرمندان ویزای اقامت دائم داده میشود و با دنیا اوردن فرزند در جا ! اقامت و پاسپورت میگیرید شامل کشور های حوزه کارائیب است و ایرانیان و اسیایی ها و اعراب در شاخه اینگونه ویزاها قرار نگرفته اند و یا شرایط خاصتر و متفاوت تری دارند . دولت اکوادور برای مهاجران اسیا و عرب شاخه دیگری از ویزاها و قوانین را تعریف کرده است که در این وبگاه ذکر شده است . 
 
 
۶- پناهندگی در اکوادور 
یکی دیگر از چالشهای ما در سال جدید ، تبلیغاتی است که برخی افراد بی رحم و بی مسئولیت برای پناهندگی در کشور اکوادور میکنند . فارغ از اینکه خیلی از ایرانیان عزیز هنوز فرق پناهندگی و مهاجرت را نمیدانند و پندار میکنند که هر دو یکی است و فارغ از اینکه تبلغ و تشویق برای پناهندگی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب میشود ، لازم است نکاتی را به عنوان هشدار ، مخصوصا به جوانان عزیز که امروزه به هر قیمتی میخواهند از ایران خارج شوند و فکر میکنند در خارج از ایران فرش قرمزی پهن شده و همه دارند خوشبخت زندگی میکنند و فقط در ایران است که مشکلات اقتصادی و فرهنگی وجود دارد ، با شما عزیزان در میان بگذاریم :
 
پناهنده کیست ؟ 
پناهنده شخصی است که در کشورش جنگ و یا یک فاجعه ای رخ داده است و یا جان خودش و یا اعضای خانواده اش به خاطر یکی از بندهای حقوق بشر در خطر است و نمیتواند در کشور خود زندگی کند و چنانچه کشوری به وی و یا اعضای خانواده اش پناه ندهد ممکن است جانش در خطر باشد و یا کشته شود و یا به زندان بیافتد . 
خیلی واضح است که یک قاچاقچی و یا قاتل که محکوم به اعدام شده است و یا قرار است سالها در زندان به خاطر اشتباه و تخلفی کرده است بماند پناهنده نیست و یا کسی که به خاطر شرب خمر و یا شرکت در پارتی شبانه شلاق خورده و یا محکوم به زندان شده است پناهنده به حساب نمی اد چون اول از همه قوانین داخلی کشور خود را ( چه خوب و یا چه بد ) زیر پا گذاشته است . 
بنابراین پناهنده وضعیتش با کسی که خود خواسته تمایل به مهاجرت و زندگی در کشوری دیگری را دارد فرق میکند و با سرمایه و سواد و تحصیلات خود میخواهد وارد کشوری شود و جه بسا به اقتصاد ان کشور نیز کمک کند که معمولا به این نوع مهاجران در دنیا اهمیت زیادی داده میشود و به انها خوش امد گفته میشود در حالی که به چشم کشورهای پناهنده پذیر پناهنده یک سربار است که چون دفتر کمیساریای سازمان ملل به ان کشور امر کرده باید ان را قبول کنند . باید بدانید که کشورهای پناهنده پذیر میتوانند شخص پناهنده را سالها در کمپ های مخصوص نگه دارند و یا در صورت صلاح دید و تغییرات در کشور مبدا پناهنده ، وی را به کشورش باز گردانند ( مانند اخراج پناهندگان در المان که هم اکنون در این کشور در حال بررسی است و تعدادی را نیز اخراج کرده اند ) 
 
وکلای شرکت ما شدیدا و اکیدا مخالف پناهندگی هستند و تمامی ایران عزیز را از این کار بر حذر میدارند 
 
وضعیت پناهندگی در کشور اکوادور :
 
اگر میخواهید در اکوادور پناهنده شوید متن زیر را حتما بخوانید 
 
 
با زندگی خود بازی نکنید ! خود را اواره نکنید ! به پناهنده در اکوادور هیچ وقت پاسپورت و حتی اقامت داده نمیشود ! پناهنده در اکوادور نمیتواند راحت کار پیدا کند و پناهنده در اکوادور اسیر است !
 در کشوری مانند ترکیه ، دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد پرونده پناهندگان را میپذیرد وقتی برای شخصی که درخواست پناهندگی داده است وقت تعیین میکند و به وی یک کارت تردد موقت میدهند تا پلیس وی را از مملکت دیپورت نکند .  ( که این وقت ممکن است ۲ تا ۵ سال طول بکشد ) .
 
پناهنده باید تمام این مدت در ترکیه بدون حق کار زندگی کند و از جیب خرج کند و اینده را تاریک ببیند و با تمامی مشکلات یک پناهنده بیکار بسازد . صدها ایرانی سالهاست در ترکیه منتظر وقت دادگاه هستند و ده ها نفر پرونده شان رد شده و نمیدانند چکار کنند . 
 
پس از تشکل دادگاه ( در صورتی که پرونده شخص پناهنده قبول شود )   باید منتظر بماند تا در لیست کشورهایی که علام کرده است جا باز شود و کشور تریکه و دفتر پناهندگان سازمان ملل شخص را به ان کشور برای حضور در کمپ موفقت معرفی کند .
حال اینکه چه تعدادی واقعا میتوانند به این مرحله برسند جای تحقیق و تفکر بسیار دارد . 
 
بنابر این ما نمیتوانیم بگوییم که کشور ترکیه از ایرانیان پناهندگی قبول میکند ! بلکه دفتر سازمان ملل است که چنین کاری را انجام میدهد . 
 
اما در اکوادور تفاوت کار پناهندگی بسیار زیاد است …..
در اکوادور اگر یک ایرانی به دفتر پناهندگان سازمان ملل در شهر کیتو مراجعه کند به وی یک کارت تردد که شبیه به ویزای سه ماهه است داده میشود . دفتر سازمان ملل در اکوادور هیچگاه ! تاکید میکنیم هیچگاه یک پناهنده ایرانی را به کشور ثالث برای پناهندگی معرفی نمیکند و به وی میگوید هر سه ماه بیا و کارت موقت خود را تمدید کن …. تا ابد ! 
در شهر کیتو جوانان خوب و با سواد ایرانی هستند که بخاطر تبلیغات غلط افراد شیاد سر گردانند و با کارت موقت سه ماهه در خیابانها پرسه میزنند ، دست و پا شکسته و غلط اسپانیایی حرف میزنند و از روی ناچاری در رستورانها و کافه های ایرانی هموطنان تازه وارد را شکار میکنند بالکه بتوانند برایشان کاری انجام دهند و پولی گیرشان بیاید . افرادی هستند که هنوز پدر و مادر پیرشان با زحمت زیاد و دلار گران در ایران برای انها با سختی پولی حواله میکند تا فرزندشان انجا روز را به شب برساند .
 
 
کلام اخر : خودتان را دوست بدارید 
 
۷-توجه داشته باشید برای اخذ اقامت و حتی ویزای توریستی اکوادور باید حتما مدارک شما توسط سفارت اکوادور در تهران تایید و صادر شود
 
 
امیدوارم مطالب بالا به شما کمک کرده باشد تا زندگی خود و خانواده خود را دچار اشکال نکنید و بتوانید درست و بهتر تصمیم بگیرید و همیشه راه درست را در میان انسانهای درست انتخاب کنید . مهاجرت اینده زندگی شماست ! با ان بازی نکنید .